دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

در این مجموعه بیش از 1000مطلب علمی،سلامت،ورزشی،تغذیه،رایانه،... برای علاقه مندان ارائه شده است.با تشکر از توجه،انتقادات و پیشنهادات شما.مهندس مجید غفوری با تجربه 30 سال مطالعه پیرامون علوم مختلف.
majidghafouri@kiau.ac.ir
ghfori@gmail.com
پیامرسان telegram.me/metallurgydata
09356139741
مشاوره و سخنرانی

بارکد شناسایی آدرس دانستنیها
بایگانی

۲۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

جوملا

جوملا (به انگلیسی: Joomla‎) نام یک چهارچوب مدیریت محتوای آزاد و باز متنی است که مخصوص انتشار محتوای وب است. جوملا در یک چارچوب نرم‌افزاری تحت وب مدل-نما-کنترل‌گر ساخته شده که می‌تواند به طور مستقل از سیستم مدیریت محتوا استفاده شود.
جوملا به زبان پی‌اچ‌پی نوشته شده‌است و از پایگاه دادهٔ مای‌اس‌کیوال استفاده می‌کند.
قابلیت‌های جوملا! شامل امکان بارگذاری موقت در حافظه برای بهبود کارایی (caching)، ایجاد فهرست خودکار، ارسال خبر از طریق قالب RSS، ارائهٔ نسخه قابل چاپ، بخش‌های کوتاه خبری، تالار گفتگو، نظر سنجی، تقویم، جستجوی اینترنت و پشتیبانی از زبان‌های متعدد (از جمله فارسی) است.
علاوه بر امکانات پایه، افزونه‌هایی (شامل کامپوننت، ماژول، پلاگین، قالب، بسته زبان) هستند که به امکانات جوملا می‌افزایند. بیش از ۱۰٬۲۰۰ افزونهٔ رایگان و تجاری در شاخهٔ رسمی افزونه‌های جوملا وجود دارد.
نام جوملا گرفته شده از واژه‌ای در زبان سواحیلی است که به معنی «جملگی» یا «همگی» است.

درباره نرم افزار Joomla CMS
جوملا چیست؟ کاربردهای joomla ؟ کارنامه نرم افزار مدیریت محتوای جوملا ؟ جوملا برای چه کسانی؟
نرم افزار های مدیریت محتوای (Content Management System) یا همان CMS ها، امروزه در میان کاربران اینترنت شناخته شده اند. در این میان CMS های Open source یا متن باز به دلیل رایگان بودن و کاربری آسان کمتر نیاز به معرفی دارند. در واقع کاربران می توانند با دانلود و نصب این نرم افزارها وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنند. در میان صدها CMS موجود که همگی سعی دارند بروز باشند و خدمات و امکانات خود را مرتبا گسترس دهند، می توان مطمئن بود که CMS های متن باز به سرعت مطابق با نیازهای روز کاربران سراسر دنیا ارتقا می یابند و با جدیدترین تکنولوژی ها به زیبایی امکانات خود را عرضه می کنند.
جوملا یکی از محبوبترین CMS های OPEN SOURCE در دنیاست. جوملا به شما امکان می دهد تا یک وب سایت اینترنتی بسازید و یا یک نرم افزار کاربردی تحت وب بسیار قوی پیاده سازی کنید. امکانات گسترده، همراه با قابلیتهای منحصربفرد، جایگاه ویژه ای در میان کاربران عادی و نیز متخصصان طراحی وب سایت برای joomla ایجاد کرده است.

کاربردهای جوملا
امکانات زیاد جوملا، کاربردهای آن را در دنیای وب سایت های اینترنتی گسترش داده است. انواع وب سایت های تجاری کوچک، وب سایت های سازمانی بزرگ، کسب و کار آنلاین و تجارت الکترونیک، پرتال های خدمات الکترونیک، وب سایت های سازمان های دولتی، سایت های مذهبی، وب سایت های آموزشی و پرتال های آموزش الکترونیک، وب سایتهای خبری و حتی وب سایت های شخصی کوچک ، بوسیله جوملا پیاده سازی شده اند.
کارنامه نرم افزار مدیریت محتوای جوملا ؟
بیش از 200 هزار نفر در انجمن های جوملا در ساسر دنیا عضو هستند، در ایران نیز یکی از انجمن ها 10 هزار عضو را اعلام کرده است. وب سایت های بزرگ و مهمی در سراسر دنیا با جوملا پیاده سازی شده اند.

جوملا برای چه کسانی؟
جوملا به دلیل قابلیت های ویژه ای که از لحاظ امکانات برنامه نویسی دارا می باشد، نه تنها کاربران عادی که متخصصان و برنامه نویسان وب را نیز به خود جلب کرده است. برنامه نویسان حرفه ای به جز مجموعه عظیمی از افزونه های طراحی شده توسط دیگر برنامه نویسان، امکان تولید بسته های جدید را بر اساس بستر جوملا دارا می باشند . این موضوع جوملا را به عنوان گزینه مناسبی برای پیاده سازی انواع پروژه ها و نرم افزارهای کاربردی مطرح ساخته است.

مجید غفوری