دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

در این مجموعه بیش از 1000مطلب علمی،سلامت،ورزشی،تغذیه،رایانه،... برای علاقه مندان ارائه شده است.با تشکر از توجه،انتقادات و پیشنهادات شما.مهندس مجید غفوری با تجربه 30 سال مطالعه پیرامون علوم مختلف.
majidghafouri@kiau.ac.ir
ghfori@gmail.com
پیامرسان telegram.me/metallurgydata
09356139741
مشاوره و سخنرانی

بارکد شناسایی آدرس دانستنیها
بایگانی

۲۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

* روزانه بیش از 5 فنجان چای ننوشید. نوشیدن این چای درصورتی‌که دچار سردرد یا اسهال هستید توصیه نمی‌شود.
* چای سبز را با داروها مصرف نکنید. بعد از اینکه قرصی برای تسکین سردرد میل می‌کنید چای سبز ننوشید چون امکان دارد که سردردتان بیشتر شود.
* اگر از تاکیکاردی (تند شدن غیرطبیعی ضربان قلب) رنج می‌برید چای سبز ننوشید.
* اگر کم‌خونی دارید سراغ چای سبز نروید به خاطر اینکه در جذب آهن اختلال ایجاد می‌کند.
چای سبز
بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز
توصیه می‌شود که بیست دقیقه قبل یا بعد از وعده‌های اصلی یک فنجان چای سبز مصرف کنید. دلایل این توصیه را در ادامه می‌خوانید:
اگر می‌خواهید چند کیلو وزن کم کنید
اگر به قصد لاغری چای سبز می‌نوشید توصیه می‌شود که چای سبز را 20 دقیقه بعد از غذا میل کنید. چون در این صورت چربی بیشتری سوزانده شده و سم بیشتری از بدن دفع می‌شود.
اگر می‌خواهید میزان پروتئین و مواد معدنی را بالا ببرید
اگر می‌خواهید میزان مواد معدنی و پروتئین دریافتی از مواد غذایی را افزایش دهید نیز توصیه می‌شود که بعد از هر وعده‌ی غذایی یک فنجان چای سبز بنوشید. چون در این صورت بدن منیزیم، کاتچین ها و ویتامین‌های C و E بیشتری جذب می‌کند.
بهتر است بدانید که چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان و ویتامین زیاد برای کودکان نیز مفید است. توصیه می‌کنیم که روزانه یک مرتبه قبل از یکی از وعده‌های اصلی یک فنجان چای سبز (که با یک تا دو قاشق عسل شیرین شده است) به بچه‌ها بدهید.

روزانه چند فنجان چای سبز بنوشیم؟
توصیه می‌کنیم که روزانه یک تا سه فنجان چای سبز بنوشید اما بیش از 5 فنجان توصیه نمی‌شود. بیش از این میزان احتمال بروز مشکلاتی مانند افزایش ضربان قلب و حتی سرگیجه را افزایش می‌یابد. حواستان باشد میزان چای سبزی که برای هر فنجان می‌ریزید بیش از 3 گرم نباشد. یادتان باشد که نباید روزانه بیش از 10 گرم چای سبز مصرف کنید.
بهترین روش برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی چای سبز این است که این چای را به مدت 10 روز مصرف کنید و سپس یک وقفه‌ی 10 روزه ایجاد کنید
دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب چای سبز ننوشید چون این نوشیدنی باعث بروز بی‌خوابی می‌شود.
درست است که چای سبز خواص بالا و فوق‌العاده‌ای دارد اما لازم است که هر از گاهی وقفه‌ی چند روزه بین دو دوره‌ی مصرفتان ایجاد کنید. بهترین روش برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی چای سبز این است که این چای را به مدت 10 روز مصرف کنید و سپس یک وقفه‌ی 10 روزه ایجاد کنید. با این روش می‌توانید از 100 درصد خواص فوق‌العاده‌ی این چای بهره ببرید و سلامتی را ارتقا دهید.

ما وراء الطبیعة

مجید غفوری