دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

در این مجموعه بیش از 1000مطلب علمی،سلامت،ورزشی،تغذیه،رایانه،... برای علاقه مندان ارائه شده است.با تشکر از توجه،انتقادات و پیشنهادات شما.مهندس مجید غفوری با تجربه 30 سال مطالعه پیرامون علوم مختلف.
majidghafouri@kiau.ac.ir
ghfori@gmail.com
پیامرسان telegram.me/metallurgydata
09356139741
مشاوره و سخنرانی

بارکد شناسایی آدرس دانستنیها
بایگانی

۱۹ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

مطالعه روی دوقلوها نشان داد که سیگار کشیدن واقعا آدم را پیر می‌کند!
کمابیش همه می‌دانند که سیگار کشیدن اصلا برای قلب و ریه خوب نیست، اما آیا از لحاظ ظاهری هم سیگار کشیدن تأثیر محسوسی رو چهره‌مان می‌تواند بگذارد؟
پژوهشگران در اقدام جالبی در جشنواره سالانه دوقلوها که در واقع بزرگ‌ترین گردهمایی دوقلوها در جهان است، ۷۹ دوقلوهای همسان را پیدا کردند که از لحاظ اعتیاد به سیگار با هم تفاوت داشته باشند. مثلا یکی سیگاری باشد و دیگری نه یا اینکه یکی پنج سال بیشتر از دیگری سیگار کشیده باشد.
سپس تعدادی از دستیارهای رشته جراحی پلاستیک، چهره‌ها را با هم دقت مقایسه کردند و متوجه شدند که در بعضی از مناطق صورت، تفاوت قابل توجهی بین دو این دو دسته مشاهده می‌شود. مثل پلک بالایی سیگاری‌ها افتادگی دارد یا اینکه چین و چروک بیشتری در اطراف دهان خود دارند.
نتایج این تحقیق در مجله جراجی پلاستیک و بازسازی منتشر شده است.
در عکس شخص طرف راست سیگاری و شخص طرف چپ، غیرسیگاری است.
سیگار کشیدن میزان رسیدن اکسپژن به پوست و میزان گردش خون پوست را کم می‌کند، در نتیجه با گذشت زمان پوست چین و چروک بیشتری پیدا می‌کند.
این تحقیق دو نتیجه در بر دارد:
- یکی اینکه با استفاده از آن می‌شود افراد بیشتری را به ترک سیگار متمایل کرد، حتی آنهایی را به خطرات قلبی و عروقی یا سرطان‌ها متمایل نیستند.
- دوم اینکه یادآوری می‌کند، حتی اگر سیگاری باشد، ایجاد تغییر از هر زمان به نفعتان است، چرا که این تحقیق نشان داده است، پنج سال کمر سیگاری بودن هم، باعث تغییرات سالخوردگی کمتر در چهره می‌شود.
حالا این واقعی علمی را مقایسه کنید با تعدادی از آگهی‌های سیگار که در دهه‌های پیش، می‌خواستند بقوبلانند زیبا‌رویان و آدم‌های باهوش همه سیگاری هستند!

http://s6.picofile.com/file/8200133076/%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B1_%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86.jpg

مجید غفوری