دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

در این مجموعه بیش از 1000مطلب علمی،سلامت،ورزشی،تغذیه،رایانه،... برای علاقه مندان ارائه شده است.با تشکر از توجه،انتقادات و پیشنهادات شما.مهندس مجید غفوری با تجربه 30 سال مطالعه پیرامون علوم مختلف.
majidghafouri@kiau.ac.ir
ghfori@gmail.com
پیامرسان telegram.me/metallurgydata
09356139741
مشاوره و سخنرانی

بارکد شناسایی آدرس دانستنیها
بایگانی

۱۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

http://s6.picofile.com/file/8251869400/%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C.jpg

بهترین چیز برای افزایش اعتماد به نفس و رشد بچه ها،افزایش هوش،افزایش قد،خوش اخلاقی،نترسیدن،شجاعت،مهربانی، تبعیت و خیلی مسائل که مادران دوست دارند در بچه هایشان ایجاد شود، عدم مصرف تنقلات بی ارزشی مثل پفک چیپس کاکائو شکلات و کلا تنقلات صنعتی با انواع و اقسام مارک ها است.چرا که طبع اینگونه مواد سرد و خشک یا گرم و خشک است.بدن را شدیدا تحت فشار قرار می دهد.

اگر بچه ها تنقلات سرد و خشک مثل پفک و چیپس مصرف کنند به مرور زمان بدن دچار سردی و خشکی می شود که همین عامل کوتاهی قد،اضطراب،ترس،عدم اعتماد به نفس،بداخلاقی،گوشه گیری،افسردگی،انزوا،بی خوابی و ...است.
تنقلات دیگر مثل کاکائو و شکلات گرم و خشک است و بدن را به سمت گرمی و خشکی سوق می دهد و موجب بروز عصبانیت،کم خوابی،آشفتگی،تحریک پذیری،بیش فعالی و ... می شود.

بستنی و تنقلات سرد خیلی بد است چرا که اندام های بدن از جمله قلب،کبد،کلیه و اندام جنسی دختران و پسران را تحت تاثیر قرار می دهد.
دخترانی که زیاد بستنی یخمک می خورند در آینده بیشتر دچار کیست های تخمدانی یا ناراحتی های رحمی می شوند.
در پسران نیز ناتوانی های جنسی بروز پیدا می کند البته با توجه به اینکه امروزه فعالیت بچه ها کم شده مصرف این تنقلات بیشتر ضرر وارد می کند.
مصرف زیاد آن بسیار ضرر دارد و مصرف متعادل این مواد و فعالیت بعد از آن بخشی از ضررهای آن را کم می کند.

تنقلات مثل انجیر،بادام،پسته،شیر بادام،انگور،برگه ها،مویز،توت،کشمش حتی به میزان کم هم خورده شود بسیار به بدن  سود می رساند.

امروزه نازایی مسئله ای بسیار مهم محسوب می شود  پس از امروز مراقب فرزندان خود باشید.
تنقلات مفیدی که نام بردم همه دارای طبیعت گرم و تر بوده که افزایش گرمی و تری در بدن مساوی است با خوش اخلاقی مهربانی،اعتماد به نفس بالا، شجاعت،باهوشی،رشد بالا، کم بیمار شدن می شود.

مجید غفوری