دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

در این مجموعه بیش از 1000مطلب علمی،سلامت،ورزشی،تغذیه،رایانه،... برای علاقه مندان ارائه شده است.با تشکر از توجه،انتقادات و پیشنهادات شما.مهندس مجید غفوری با تجربه 30 سال مطالعه پیرامون علوم مختلف.
majidghafouri@kiau.ac.ir
ghfori@gmail.com
پیامرسان telegram.me/metallurgydata
09356139741
مشاوره و سخنرانی

بارکد شناسایی آدرس دانستنیها
بایگانی

http://s8.picofile.com/file/8291831018/%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%A8.jpg

تغییر دادن عادت‌ها و به‌کارگیری عادات مناسب می‌تواند بر سلامت، میزان تمرکز و انگیزه‌های شما تأثیر بسیاری داشته باشد.
بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی هستیم و چه جایگاهی در زندگی داریم، این احتمال وجود دارد که دچار کرختی شویم و به این فکر کنیم که موقعیت کنونی چیزی نیست که همیشه می‌خواستیم. برای آنکه بتوانیم طرز فکرمان را عوض کنیم باید عادت‌هایمان را تغییر دهیم؛ عادت‌هایی که مشکل‌ساز بوده‌اند و ما را به این حس درباره شرایط فعلی زندگی رسانده‌اند. این ۱۲ عادت جدید می‌توانند در سلامت، کیفیت و انگیزه‌های شما در زندگی نقش مثبتی داشته باشند و اعتماد به نفس بیشتری برای تصمیم گیری یا ارتباط با دیگران به شما ببخشند.
۱. نام‌ها را به خاطر بسپارید
به خاطر سپردن نام افراد تأثیر بسیار زیادی در نحوه برخورد و احترام آن‌ها به شما خواهد داشت.سعی کنید پس از آنکه شخصی به شما معرفی می‌شود، نام او را تکرار کنید تا در خاطرتان بماند.
۲. حریصانه مطالعه کنید
بسیاری از افراد موفق دنیای مدرن مطالعه‌کنندگانی حریص هستند و حتی موفقیت خود را مدیون همین سبک مطالعه می‌دانند. افراد موفق، ۵۰ کتاب در سال می‌خوانند؛ شاید هم بیشتر.
سریع خوانی را یاد بگیرید و سعی کنید به گوش دادن به کتاب‌های صوتی عادت کنید. حسن کتاب‌ صوتی این است که در هر شرایطی می‌توانید به آن‌ گوش دهید و از زمان خود بهترین بهره را ببرید. شما می‌توانید به گوش‌های خود بیاموزید که با سرعتی دوبرابر شاید هم سه برابر سرعتی که کتاب می‌خوانید، به کتاب گوش بدهند. بدین ترتیب می‌توانید هفته‌ای یک کتاب بخوانید.
۳. بگویید نه
اگر از شما دعوت شده است در یک مراسم، پروژه، دورهمی یا هر چیزی که با اولویت‌های شما سازگار نیست، شرکت کنید؛ خیلی راحت بگویید نه! نمی‌توانم. یادتان باشد که نیازی ندارید در این باره توضیحی به کسی بدهید.
۴. تخت خواب خود را مرتب کنید
وضعیت تخت خواب شما وضعیت مغز شما است. مرتب کردن تخت در هر روز صبح، به شما کمک می‌کند به‌هم ریختگی را از ذهن خود دور کنید و مغز را برای رفتن به مرحله‌ی بعد آماده کنید.
۵. بدانید چه زمانی اینترنت خود را قطع کنید
وقتی با دوستان، خانواده یا همکاران خود هستید، تلفن همراه را از خودتان دور کنید. هیچ چیزی بی‌ادبانه‌تر از این نیست که شما وقت خود را با یک فرد دیگر بگذرانید اما تمام توجه‌‌تان به تلفن همراه‌تان باشد.
۶. آب بنوشید
آب به شما انرژی، روشنی و توانایی سرعت عمل بیشتر می‌دهد؛ به علاوه اینکه برای سلامتی بسیار مفید است.
یک بطری آب در کنار میز خود داشته باشید یا اگر زیاد در رفت و آمدید، آن را با خود حمل کنید. بدین ترتیب می‌توانید آب‌رسانی کافی و مناسب برای بدن خود را حفظ کنید.
۷. صبح زود بیدار شوید
شاید فکر کنید نمی‌‌توانید صبح‌ها زود بیدار شوید و تمرکز کافی داشته باشید؛ اما همین که چند روز صبح زود بیدار شوید و آن را به خوبی سپری کنید، نظرتان در مورد زود بیدار نشدن تغییر خواهد کرد.
ساعت خود را جایی بگذارید که برای دسترسی به آن و خاموش کردنش مجبور شوید از تحت خارح شوید. بعد سعی کنید تحت هر شرایطی که هستید، به تخت برنگردید و دراز نکشید. بدن شما هم بعد از چند تکان بالاخره بیدار خواهد شد.
۸. وقتی دیگران حرف می‌زنند، گوش کنید
وقتی دوست‌تان در مورد تولد برادرزاده‌‌اش با شما حرف می‌زند، احتمالا دلتان می‌خواهد گوش‌هایتان را بگیرید و داستان‌های او را نشوید. اما با وقت گذاشتن و گوش دادن به حرف‌های دیگران، رابطه‌هایتان را با آن‌ها شکل می‌دهید و محبوبیت بیشتری میان دوستانتان پیدا می‌کنید.
به چیزی که گفته می‌شود، خوب گوش دهید. سعی کنید به جوابی که باید بدهید، فکر نکنید. دیگران به شما اعتماد می‌کنند و حرف‌هایشان را به شما می‌زنند. گاهی همین برایشان کافی است که یک شنونده خوب باشید.
۹. محرک‌های خود را شناسایی کنید
سعی کنید چیزهایی را که به شما انگیزه می‌دهند، پیدا کنید. یک آهنگ؟ کار؟ ورزش؟ هر زمان محرک انگیزشی خودتان را پیدا کردند، راحت‌تر می‌توانید از رکود خارج شوید.
۱۰. زمان‌هایی را به خودتان اختصاص دهید
شما ارزشمندترین دارایی خودتان هستید، زمان‌هایی را برای توجه به خودتان اختصاص دهید.
هر کاری که با شما آرامش می‌دهد انجام دهید و وقت‌هایی از روز را صرفا برای اولویت دادن به خودتان برنامه‌ریزی کنید.
۱۱. پیش از هر تصمیم‌گیری، مدتی تفکر کنید
اگر برای تصمیم گیری درباره موضوعی تخت فشار هستید، باز هم از تفکر درباره آن غافل نشوید. تصمیم عجولانه عموما نتیجه مطلوبی به دست نمی‌دهد.
درباره تصمیم‌ها خوب فکر کنید، جوانب را بسنجید و بعد نتیجه‌گیری کنید.
۱۲. روز خود را با یک تعریف یا جمله مثبت شروع کنید
در آینه نگاه کنید و از خودتان تعریف کنید. این کار فعالیت مغز شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند بهتر به ارزش‌های خود واقف شوید.

این عادت‌های کوچک، تمرکز و انگیزه‌های شما را بیشتر می‌کنند و بر سلامت خودتان و بهبود روابط با دیگران تأثیر چشمگیری می‌گذارند. از آن‌ها غافل نشوید.

http://s9.picofile.com/file/8291831042/b941a7ec9c59cf8b78374fc5eb2c8efb.jpg