دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

علمی,تاریخ،تکنولوژی،هنر,تغذیه,هوش,ورزش,رایانه,سلامتی,اندیشه,ادبی,روانشناسی و دیگر مطالب

دانستنیها

در این مجموعه بیش از 1000مطلب علمی،سلامت،ورزشی،تغذیه،رایانه،... برای علاقه مندان ارائه شده است.با تشکر از توجه،انتقادات و پیشنهادات شما.مهندس مجید غفوری با تجربه 30 سال مطالعه پیرامون علوم مختلف.
majidghafouri@kiau.ac.ir
ghfori@gmail.com
پیامرسان telegram.me/metallurgydata
09356139741
مشاوره و سخنرانی

بارکد شناسایی آدرس دانستنیها
بایگانی

http://s9.picofile.com/file/8297463984/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C.jpg

گیاهان شفادهنده که باید همیشه درخانه داشته باشید:

*هر یک از انواع ادویه، خواص و طعم منحصر به فردی دارد. ادویه در مقایسه با میوه و سبزی، آنتی اکسیدان بیشتری دارد که با بیماری های مختلف مقابله می کند.از آن جا که هر ادویه، خاصیت ویژه ای دارد، بهتر است قبل از مصرف از خواص درمانی آن ها مطلع شوید حتما بخوانید.

1. سماق: کاهش اسید اوریک خون و رفع عوارض گوشت قرمز،
جلوگیری از بیماری نقرص، استحکام لثه و رفع خونریزی آن.

2. پونه: ضد نفخ، بادشکن، گرم کننده کلیه ها،
رفع شب ادراری کودکان، تقویت روده، رفع اسهالی.

3. خاکشیر:رفع گرمازدگی، رفع گرمی کردن
مصرف بیش از حد خوراکیهای طبع گرم،گر گرفتگی،کهیر و خارش پوست.

4. فلفل: علاوه بر گرم نگه داشتن بدن در سرما، از دیواره معده در برابر عفونت ها محافظت و مشکلات روده و معده را درمان می کند.

5. سیر: کاهش سریع فشار خون، چربی خون ،قندخون ،
،کلسترول و آنتی بیوتیک قوی گیاهی.

6. سنجد: آرد سنجد کامل( با پوست و دانه):
رفع درد معده و سوزش مری،رفع و پیشگیری از پوکی استخوان و ارتروز.

7. گشنیز: کاهش سریع فشار خون، خوشبو کننده دهان،
ضد نفخ برای افراد گرم مزاج به جای نعناع و پونه، ضد آفت.

8. گل گاوزبان: آرامبخش اعصاب، رفع تپش قلب و بهبود زکام و سرفه خشک.گل گاو زبان را به صورت چای تهیه کرده ،میل کنید.

9. بابونه: تقویت سیستم ایمنی، تقویت معده و ضد میکروب معده، رفع سردرد و ارامبخش قوی، تقیوت موی سر، مفید برای روده تحریک پذیر. و موثر جهت سرماخوردگی

10. گزنه: رفع سنگ و عفونت کلیه و مثانه،
رفع کم خونی ، ضد عفونت لوزه ها، کاهش قند خون.

11. نعناع: ضد نفخ، دل درد، ناراحتی معده، دل پیچه کودکان پس از خوردن سردی ها، رفع اسهال.مصرف یک یا دو برگ نعناع در هضم غذا و همچنین در تسکین دردهای التهابی دستگاه گوارش بسیار موثر است،البته چای نعناع هم همین کارآرایی را دارد.

12. زنجبیل: این گیاه در بدن گرما تولید کرده و بدین وسیله مواد سمی و زائد بدن را بصورت عرق از بدن خارج می سازد. زنجبیل در بهبود سرما خوردگی و سردی، ضد رماتیسم،.ضد تهوع و استفراغ، رفع درد عادت ماهانه،تقویت نیروی جنسی.کاهش گاز و نفخ ،تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است . همچنین زنجبیل با افزایش ترشح بزاق دهان و آنزیم های مجرای گوارشی، به هضم و جذب مواد غذایی کمک می کند

13. سیاه دانه :بر هر درد بی درمانی دواست جز مرگ ،افرادی که از زود پیرشدن بدشان می آید، استخوان درد دارند ، سردرد دارند ، دچار ضعف اعصاب هستند ، سرگیجه و الزایمر دارند، مبتلا به دیابت هستند،قوه جنسی پایینی دارند ، زود انزال هستند ، دارای بیماری لک و پیس هستند، ام اس دارند ، رماتیسم دارند ، فشار خون پایینی دارند ،کیست تخمدان دارند،کم حافظه شده اند ، زیاد ضعف بدنی می کنند و صدها بیماری و مشکل دیگر دارند توصیه می کنم در این فصل سرما سیاهدانه مصرف کنند مخصوصا با عسل

14.دارچین: آنتی بیوتیک قوی برای بدن و از عفونت قارچی پیشگیری می کند، حاوی ماده معدنی منگنز است ومنبع عالی فیبر غذایی،آهن و کلسیم است. و همچنین مغز را تقویت میکند.حافظه، قدرت تمرکز، توجه،شناخت را تقویت میکند.و نیز دارچین حاوی ترکیباتی است که عمل انسولین درانتقال گلوکز به سلولها رابهبود می‌بخشد.و قندخون وچربی،بیماران دیابتی رابطورچشمگیری کاهش و نیز در میزان کلسترول،تاثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد.

15. زردچوبه خاصیت ضدعفونی کننده دارد و از بدن در برابر هر نوع عفونتی محافظت میکند. گردش خون را بهبود می دهد.یکی از داروهای مهمی به شمار می‌رود که از سلول‌های کبدی محافظت می‌کند.و به عنوان صفرابر شناخته می‌شود..همچنین کورکومین که رنگ زرد در این ادویه ایجاد می کند آنزیم کلیدی است که علاوه بر خاصیت ضدالتهابی و تقویت مغز با برخی انواع سرطان و ام اس مقابله می کند.

16.هل : خاصیت خلط آور دارد که بدن را گرم نگه می دارد. عوارض آسم، سرماخوردگی و سرفه، برونشیت، گرفتگی سینه، گلودرد و عفونت را درمان می کند.

*لطفا زیادرویی در مصرف این ادویه ها نکنیدو تعادل را رعایت فرمایید.